Projekty rozwojowe

Skuteczne projekty rozwojowe

Warszawskie i nie tylko firmy z wszystkich branż, doświadczone zespoły, ale i handlowców dopiero startujących w zawodzie zachęcam do skorzystania z oferty Sales Skills Institute. W każdym przypadku dopasowuję poziom szkolenia i materiały do potrzeb ich uczestników. Dlatego tak dużą wagę przykładam do diagnozy potrzeb – rozwiązania proponuję dopiero wtedy, gdy będę potrafił odpowiedzieć na oczekiwania klienta.

W każdym jednak przypadku sprawdza się kilka zasad:

  1. Współczesny handlowiec musi zapewnić klientowi ponadprzeciętną wartość – to samo dostarczamy naszym klientom.
  2. Wartość dodaną można pokazać klientowi nawet przy sprzedaży produktów wysokostandaryzowanych.
  3. Filozofia i sposób funkcjonowania sił sprzedażowych muszą się zmieniać, tak jak zmieniają się – w bezprecedensowym tempie – rynki, klienci, technologie.
  4. Skuteczna sprzedaż nie opiera się na konkurowaniu ceną, a na wartości.
  5. Gros handlowców w polskich firmach posiada tylko podstawowe umiejętności, konieczne do prezentacji oferty, czyli ogranicza się do funkcji gadającej broszury. Brakuje im bardziej zaawansowanych zdolności, koniecznych do aktywnego pozyskiwania nowych szans biznesowych, pogłębiania i poszerzania sprzedaży oraz obrony marż. Tego mogą się nauczyć na moich szkoleniach.
  6. Głównym wyzwaniem jest generowanie nowych szans sprzedaży, zwiększanie przychodów poprzez sprzedaż produktów powiązanych i o większej wartości dodanej (cross-selling i up-selling).

Efektywne szkolenia ze sprzedaży

Warszawskie podmioty i nie tylko mogą skorzystać z szerokiej oferty szkoleń, podczas których nauczę Waszych handlowców i menadżerów, jak zwiększyć sprzedaż, budując partnerskie relacje z klientem. Sprzedaż konsultacyjna jest jednym ze sposobów ucieczki od konkurowania ceną w kierunku konkurowania wartością. W nowym otoczeniu świetnie radzi sobie grupa superhandlowców, która wypracowała własne zasady gry. Zamiast czekać, aż klient zidentyfikuje problem, który może rozwiązać dostawca, starają się zainteresować go swoją ofertą na wczesnym etapie i dzielą się z nim prowokacyjnymi sugestiami na temat tego, co powinien zrobić.

Oferowane rozwiązania

Warsztaty szkoleniowe:

  • sprzedaż konsultacyjna,
  • zaawansowane techniki sprzedaży,
  • negocjacje handlowe,
  • obsługa trudnego klienta,
  • prospecting, czyli sztuka pozyskiwania nowych klientów,
  • sprzedaż telefoniczna,
  • zarządzanie sprzedażą.

Mowy inspiracyjne (power speech)
Krótkie wprowadzenie mówiące o krótkich mowach inspirujących handlowców i zwiększające ich motywacje, tematy:

  • Koniec ery przeciętnych handlowców.
  • Sztuka budowania autentycznej relacji z klientem

Indywidualne projekty rozwojowe
Skrojone na życzenie klienta formy oparte na indywidualnej pracy z handlowcami i indywidualnych ustaleniach z klientem.

Podczas szkoleń uczę, jak:

  • skutecznie identyfikować i angażować potencjalnych klientów,
  • rozwiewać wątpliwości i unikać gry na zwłokę potencjalnego klienta,
  • rygorystycznie kwalifikować szanse sprzedażowe i z łatwością „zamykać” sprzedaż,
  • nie dać się wpędzić w długie negocjacje lub żądanie ustępstw,
  • kontrolować proces sprzedaży,
  • unikać robienia prezentacji dla osób, które nie mogą dokonać wymaganej inwestycji lub podjąć decyzji kupna.

Oprócz tego oferuję:

  • indywidualne konsultacje dla każdego z uczestników, indywidualny trening,
  • kontakt po szkoleniu,
  • zadania wdrożeniowe po zakończonych warsztatach dostosowane do specyfiki codziennej pracy handlowca.

Szkolenia prowadzone są w formule interaktywnej, warsztatowej, z wykorzystaniem niestandardowych i alternatywnych metod szkoleniowych: rozwiązywanie realnych problemów, ćwiczenia w grupach, case study, ćwiczenia z użyciem kamery, kwestionariusze, filmy, techniki kreatywne, dyskusje, eksperymenty, gry szkoleniowe, modelowanie zachowań, metafory, analogie, historie, wykład interaktywny, odgrywanie ról.

Dowiedz się więcej o idei naszych szkoleń i o tym, jak pracujemy. masz jeszcze pytania, wątpliwości? Zachęcam do kontaktu.